مجيد عميق، نويسنده و مترجم حوزه آموزش و پرورش گفت: تاليف كتابهاي آموزشي در گروههاي چند نفره از مولفان برجسته باعث ارتقاي سطح كيفي محتواي اين كتابها ميشود.-
وي عنوان كرد: در صورتي كه اگر تاليف كتابهاي آموزشي زير نظر آموزش و پرورش و به صورت گروهي انجام شود و مولفان در تيمهاي چندنفره به تبادل نظرات خود بپردازند، شاهد توليد و انتشار كتابهاي آموزشي متناسب با نيازهاي دانشآموزان خواهيم بود.
اين نويسنده و مترجم حوزه آموزش و پرورش افزود: اطلاع نداشتن مولفان از استاندارهاي تاليف كتاب كه از سوي دفتر انتشارات كمك آموزشي ارايه شده است از جمله موانع توزيع كتابهاي آموزشي در ميان دانشآموزان به شمار ميرود؛ به اين معنا كه يك مولف بدون اطلاع از اين استانداردها دست به تاليف كتاب ميزند و هزينههاي زيادي را براي چاپ آن متقبل ميشود اما چون متناسب با استانداردهاي تاليف كتاب وزارت آموزش و پرورش نيست، اجازه توزيع در مدارس را ندارد.
وي ادامه داد: بنابراين پيشنهاد ميكنم كه معلمان، مترجمان و مولفان با آگاهي از اين استانداردها به تاليف كتابهاي آموزشي بپردازند. همچنين مدارس بايد در جلسههاي انجمن اوليا و مربيان، والدين را از وجود چنين استاندارهايي باخبر كنند تا بدون آگاهي دست به خريد كتابهاي آموزشي براي فرزندانشان نزنند.
عميق با اشاره به كتابهاي آموزشي بيشماري كه توسط معلمان مولف به رشته تحرير در آمدهاند، بيان كرد: از ديگر موانعي كه اين معلمان در تاليف كتابهاي آموزشي با آن مواجهاند، نداشتن دسترسي به آرشيو عكس، تصاوير مناسب و با كيفيت است.
وي در ادامه گفت: آموزش و پرورش بايد تمهيداتي را براي تهيه آرشيوي از عكسهاي مناسب با موضوعهاي مختلف بينديشد تا معلم مولف بدون دغدغه تهيه عكس و با دسترسي آسان به آنها به نگارش كتاب بپردازد.
نظر شما